czwartek, 27 września 2012

Dietetyczne muffiny z malinami.


Sezon na maliny jest tak krótki, że warto skorzystać z owoców kiedy są tak łatwo dostępne. Letnie muffiny w taki jesienny wieczór poprawiają nastrój. Są zdrowe, nie zawierają tłuszczu, są puszyste i bardzo owocowe. Mimo to że jestem przeziębiona  i nie czuję się najlepiej to przepis jest tak prosty i szybki że się skusiłam. 

Muffiny: (proporcje na 6 dużych sztuk)
150 g malin
125 ml mleka
130 g mąki
45 g płatków owsianych
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
120 g cukru brązowego
1 duże jajko

1. Rozgrzać piekarnik do 200 stopni.
2. Do średniej wielkości miski przesiewamy mąkę i proszek do pieczenia, dodajemy płatki.
4. W drugiej misce mieszamy cukier, jajka, mleko.
5. Dodajemy mieszankę mąki i szybko łączymy. Dorzucamy maliny. 
6. Dzielimy ciasto równomiernie do foremek (ja używam silikonowych), wypełniając je do  ¾ całości.
7. Pieczemy aż do suchego patyczka 20, do 25 minut. Muffiny studzimy, wyjmujemy z foremek. 







13 komentarzy:

  1. Faktycznie dietetyczne, a takie ładne, i to spojrzenie testującego, ach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja dziś mam dylemat... muffiny marchewkowe czy ciasto marchewkowe

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pierwsze zdjęcie jest the best:) Mogę?

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie lekkie przepisy, zwłaszcza na muffiny :) Ale Pan z pierwszego zdjęcia diet chyba nie potrzebuje :D

    OdpowiedzUsuń
  5. zamieniam się w małego skrzata i kradnę kilka sztuk tych pysznych, zdrowych muffin! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo apetyczne te mufinki osobiście za nimi przepadam:)zapraszam do siebie na testowanie produktów linessa z Lidla.

    OdpowiedzUsuń
  7. Są super i do tego takie łatwe do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypróbowałam i wyszły fatastycznie, jedynie maliny zamieniłam na truskawki i zmieliłam płatki owsiane. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy mozna uzyc maki orkiszowej?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń