poniedziałek, 8 października 2012

Snickers wymięka.

Karmelowe brownie, a la snickers, ale umówmy się snikers to nic w porównaniu z jego smakiem! Mocno, bardzo mocno czekoladowe, z dużą ilością karmelu i solonymi orzeszkami ziemnymi. Połączenie idealnie. Przepis dostałam od mojej cudownej koleżanki Julii, jest on wzorowany na caramel brownie z coffee heaven. Znalazłam jednak bardzo podobny przepis na uwielbianej przeze mnie KwestiiSmaku, więc być może są one jakoś skooperowane :) Tak czy inaczej przepis jest grzechu warty! 

Brownie:
250 g czekolady gorzkiej
250 g masła
100 g mąki
4 jajka
250 g cukru
50 g kakao
1. Masło razem z czekoladą rozpuszczamy w garnuszku, dodajemy kakao.
2. W misce ubijamy jajka z cukrem aż powstanie puszysta masa, około 5 minut. Dodajemy czekoladową masę dalej miksując, pod koniec dosypujemy mąke.
3. Do foremki(najlepiej 20x20) wyłożnej papierem blachy wlewamy masę. Po upieczeniu i wystudzeniu brownie przekrajamy blat w poprzek.
4. Pieczemy przez 20 minut w 170 stopniach.

Masa karmelowa:
60 g masła
pół szklanki cukru
100 g posiekanych solonych orzeszków ziemnych
250 g serka mascarpone
250 g mleka w proszku
1. W garnuszku rozpuszczamy masło i wsypujemy cukier. Podgrzewamy na małym ogniu aż cukier zbrązowieje cały cza smieszając. Zajmie to około 10 minut. 
2. Do skrystalizowanej masy wlewamy pół szklanki wody. Mieszamy i czekamy aż masa stanie się gładka. Odstawiamy z ognia.
3. Do ciepłej masy wsypujemy mleko w proszku i miksujemy, potem dodajemy serek mascarpone i dalej miksujemy. Na koniec siekamy orzechy ziemne i dosypujemy do środka.

Polewa karmelowa:
50 g masła
100 g cukru
pół szklanki kremówki
1. W garnuszku rozpuszczamy masło i wsypujemy cukier. Podgrzewamy na małym ogniu aż cukier zbrązowieje cały cza smieszając. Zajmie to około 10 minut. 
2. Wlewamy kremówkę i energicznie mieszamy. Kiedy masa stanie się gładka i zgęstnieje zdejmujemy z ognia. Odstawiamy do przestygnięcia.

Przygotowanie ciasta:
1. Pierwszy blat brownie układamy na niego wylewamy 1/2 masy karmelowej. Na masę nakładamy drugi blat i wylewamy drugą część masy. 
2. Na wierzch wysypujemy 150 g orzeszków ziemnych. Wierzch polewamy polewą karmelową. 





39 komentarzy:

  1. to mi przypomina to ciasto karmelowe z Coffee Heaven! tzn, przynajmniej wizualnie bo przeważnie jem u nich babeczki ;) ale wygląda wspaniale... dziękuję za przepis, chłopak wymięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy takim cieście chyba każde inne wymięka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. o matko!!!! *_*
    jakie wilgotne i ciągnące jest to brownie :D
    zaraz umrę <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś trochę mniej dietetycznie u Ciebie i bardzo mnie to cieszy bo to ciasto wygląda wprost obłędnie :) Karmel, karmel, więcej karmelu! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda szałowo, a lekko solone orzeszki w połaczeniu z czekoladą - to jest to!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak Snickers na pewno nie dorówna!
    Pychotka (żebym mogła spróbować to coś)

    OdpowiedzUsuń
  7. I jak tu być na diecie jak wszędzie kuszą takimi pysznościami...:P

    OdpowiedzUsuń
  8. coś pysznegoooo , mmmmmmm całkowita skrucha <3

    OdpowiedzUsuń
  9. oooooohohohhoh - budzi się we mnie zwierz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. I znowu szlak trafi moje plany z dietą :/ - na szczęście nie mam cukru :P

    OdpowiedzUsuń
  11. wszystko super. tylko ile to ma się piec i w jakiej temperaturze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz poprawiam, dziękuje za zwrocenie uwagi :)

      Usuń
    2. dzięki :) jutro w takim razie piekę. dam znać o efektach :)

      Usuń
  12. ja piekłam w 150 stopniach z termoobiegiem ok 20 minut i wyszło takie suche jak to w coffe heaven ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja pieklam przez 20 minut w 170 stopniach bez termoobiegu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. http://kominek.es/wp-content/uploads/2011/06/brownie-573x768.jpg o a tu jeszcze to brownie z Coffee Haeven - od razu widać ze co innego (jasna masa z białej czekolady)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha Anonimku kochany widzę że masz monopol na prawdę :)
      Kwestia Smaku jest moim numer jeden wśród blogów i zawsze kiedy korzystam z Asi przepisów to podaję o tym informacje :)
      Jak wyżej- przepis otrzymałam od koleżanki który był wzorowany na caramel brownie z coffee heaven :)
      Proponuję włożyć więcej energii w gotowanie, może troszkę Ci ulży :D

      Usuń
    2. Pozdrawiam :)
      PS: Cieszę się że jesteś wierną fanką mojego bloga szkoda że anonimową :)

      Usuń
    3. fanem nie jestem, ale wszystko przede mną :D

      Usuń
  15. ludzie rzeczywiście się czasem nudzą ... zazdrości Ci ten anonimek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimek mi fajnie rozkreca bloga wiec go kocham <3 :)

      Usuń
  16. hmmm jakiś taki zakalec

    OdpowiedzUsuń
  17. Ej, pinokio!
    Czy te twoje pseudowypieki są jakąś formą terapii w leczeniu anoreksji?
    Chyba,że jesteś małym siedmioletnim chłopcem,to sorry....

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry, dzisiejszy poranek spędziłam na tworzeniu tego cuda i mam wątpliwość czy podane proporcje się zgadzają :( Coś mi nie wyszło z brownie :( Wszystko robiłam zgodnie z przepisem: zgadzają się ilosci składników, wielkość blaszki i czas pieczenia i zamiast mokrego ciasta wyszedł mi bardziej taki czekoladowy płatek :( Wygląda na to, że za bardzo cieniutka była ta warstwa ciasta. Tobie Wyszedł taki mokry grubasek z takich ilości w blaszce 40x40? Przełożyłam ten mój czekoladowy opłatek masą i wstawiłam do lodówki. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale chyba nie do końca udało mi się to ciasteczko :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojecia co poszlo nie tak, ja pieklam 20x20 i przekrajalam na pol

      Usuń
  19. Właśnie upiekłam brwonie, tylko oczywiście jak to ja, przepis na większą porcję i póki co na razie masę karmelową, obłęd!!!! Niebo w gębie!! Z niecierpliwością czekam na nowe przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. 23.03.2013

    Chcę upiec to ciasto na święta.Chciałabym aby mi się udało więc mam pytanie, czy do tego ciasta nie dodaje się proszku do pieczenia.
    Ciasto wygląda apetycznie.Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dodaje sie proszku do pieczenia :)to brownie z zalozenia zakalcowate

      Usuń
  21. Że też trafiłam tu dopiero teraz, to ciasto to jakaś rewelacja. Trafia na moją listę do zrobienia i to w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda pysznie. Przymierzam się do pieczenia. Proszę o info czy ciepłą masę czekoladową wlewam do masy jajecznej czy należy ją przestudzić?

    OdpowiedzUsuń