czwartek, 8 sierpnia 2013

Cukiniowa- czyli zupa z cukinii :)


Przepis na ten krem dostałam od Joli najlepszej przyjaciółki mojej mamy. A powiem wam że te przepisy przekazwane pocztą pantoflową są najlepsze! :) Nie przepadam za cukinią, ale ta zupa jest bardzo dobra. Ma kremową konsystencje dzięki dodatkowi ziemniaków. W lato uwielbiam takie zdrowe, lekkie posiłki. Świetnie smakuje z dodatkiem mozarelli, pestek dyni lub słonecznika i oczywiście z bagietką! :)

Składniki na 2 porcje:
cukinia
2 średnie ziemniaki
1 cebula
2 ząbki czosnku
500 ml bulionu
pestki z dynii lub ze słonecznika
mini mozarelle 
pieczywo
oliwa z oliwek
sól, pieprz

1. Cukinie myjemy i kroimy w kostkę (ze skórką).
2. Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę.
3. Cukinie i ziemniaki smażymy na oliwie z oliwek przez pare minut mieszając.
4. Warzywa przekładamy do garnuszka, zalewamy bulionem. Gotujemy przez 20 minut aż zacznął się rozpadać. 
4. Cebulkę kroimy w kostkę i smażymy na oliwie. Dodajemy do kremu podczas jego gotowania.
5. Blendujemy zawartość garnka. Doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z mini mozarellami, pestkami dyni i pieczywem.

Smacznego! :)





10 komentarzy:

  1. Wiele zup i kremów jadłam, ale z cukinii - nigdy! Muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupę z cukinii poznałam przy okazji pichcenia dla mojego maluszka. Teraz maluszek porósł, a my czasem wracamy do tego dania. Twoja wygląda pysznie, szczególnie przemawiają do mnie te pestki dyni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) dodatek pestek dyni fajne wzbogaca smak- polecam :)

      Usuń
  3. Uwielbiam tą zupkę i cała moja rodzina. Gratuluje pomyslu:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam zupy-krem a ta wyglada smakowicie. Wkrotce zagosci na moim stole :-)

    OdpowiedzUsuń