czwartek, 1 sierpnia 2013

Dietetyczny obiad- faszerowane papryki.



Szybki i pyszny obiad, a do tego lekki. Faszerowane papryki robię przynajmniej raz w tygodniu, są zdrowe i sycące. Akurat dzisiaj użyłam czerwonej papryki ale polecam też żółtą i pomarańczową dla różnorodnego wyglądu :) 

Składniki na dwie porcje:
2 papryki 
puszka pomidorów
100 g ryżu brązowego
1/3 bakłażana
100 g fety
nieduża cebulka
2 ząbki czosnku
4 plasterki sera light (opcjonalnie)
oliwa z oliwek

1. Papryki myjemy, kroimy wzdłuż i wyjmujemy nasiona.
2. Czosnek i cebulkę smażymy na oliwie do miękkości, dodajemy pomidory. Całośc smażymy ok. 10 minut mieszając. 
3. Bakłażana kroimy w kostkę, posypujemy solą, odstawiamy na 15 minut (żeby stracił gorycz). Po 15 minutach przemywamy wodą i smażymy na patelni do miękkości.
3. Bakłażana dodajemy do pomidorów. Mieszamy. Dodajemy pokruszony ser feta. 
4. Ryż ugotowany zgodnie z instrukcją dodajemy do farszu bakłażano- pomidorowego.
5. Farsz nakładamy do papryk. Pieczemy w 180 stopniach przez 40 minut.
6. Pod koniec pieczenia można dodać na wierz papryki plaster sera. 






20 komentarzy:

  1. Pysznie i zdrowo :) muszę wypróbować. Ładnie wyglądasz. Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. o jen (: tak sobie profilaktycznie zagladam a tu nowe wpisy!!!bardzo sie ciesze ze wrocilas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za wytrwalosc w odwiedzaniu i zapraszam :)

      Usuń
  3. Oj, nie pogardziłabym, nie pogardziła :) Zdrowy, pyszny obiad. Faszerowane warzywa świetnie komponują się z ryżem, choć przyznam, że z fetą jeszcze ich nie zapiekałam. Koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. obowiązkowy, letni obiad w moim domu:) piekłam w zeszły piątek:) uwielbiamy!
    teraz czas na twoją wersję, bo tak jeszcze nie faszerowałam papryczki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pycha:) najlepsze są nadziewane warzywa latem, mniam:D:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobie je dla gości jutro na przystawkę, myśle że będą pasować :) a czy pieczemy z termoobiegiem czy bez?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam bez termoobiegu, dopiero pod koniec włączyłam na pare minut :)

      Usuń
  7. To lubbię :) takie wariacje z dodatkami także - idealne na tę porę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokladnie mozna dowolnie zaszaleć z dodatkami :)

      Usuń
  8. Przepadam za faszerowaną papryką, użyłaś dodatków, które trafiają w mój gust więc dzięki Tobie znów mam chęć by faszerować. ściskam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super :) faszerowane warzywa są swietne szczegolnie w taka pogode :) lekko i zdrowo pozdrawiam :*

      Usuń
  9. wygląda na prawdę pysznie :) mm aż ślinka cieknie:) zaraz też ruszam do kuchni coś przyrządzić. Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga o dosyć podobnej tematyce, to opiero moje poczatki, dlatego potrzebuję opinii specjalistki :)
    thewayto-perfection.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze gdy próbuję zdrowo się odżywiać, brakuje mi pomysłów na posiłki, a nie chcę codzinnie jeść tego samego. Kompletuję właśnie zestaw przepisów na niskokaloryczne obiady i ten trafia do mojej listy. Problem śniadań rozwiązałem w ten sposób, że 5-6 razy w tygodniu jem na śniadanie owsiankę, a żeby nie było nudno to za każdym razem dodaję inne składniki: orzechy ziemne, nerkowca, włoskie, migdały, rodzynki, sezam, żurawina, daktyle, niedługo będę próbował z suszonymi śliwkami i morelami. Dzięki za fajny i prosty przepis. Notabene, pomidory w puszce mają już u mnie zastosowanie przy kilku daniach, Cała taka puszka 400g ma jakieś 100kcal. Ja staram sie spozywac 1500-1800kcal dziennie, wiec na obiad przypada jakies 500-800kcal. Dla mnie to swietny skladnik do uzywania, no i niedrogi, w biedronce mozna kupic krojone pomidory juz za 2zl, prawie w kazdym sklepie mozna je kupic ponizej 3zl, choc sa i po 6-7zl.

    OdpowiedzUsuń