niedziela, 14 lipca 2013

"Schabowy" inaczej.



Mój chłopak to prawdziwy mięsożerca, to czasami udaje mu się mnie namówić na przygotowanie mięsa, które sama jem okazjonalnie :) Dzisiaj na obiad miałam usmażyć tradycyjne schabowe,  ale nie chciało mi się bawić z bułką tartą. Dlatego zrobiłam na szybko glazure musztardowo- miodową z czosnkiem i ostrą papryką, "kotlety" wyszły soczyste i aromatyczne- polecam.

Składniki na 4 kotlety:
4 plastry schabu
2 łyżki musztardy
1 łyżeczka miodu
2 ząbki czosnku
łyżeczka ostrej papryki
szczypta soli
olej do smażenia

1. Schab myjemy, wykrajamy według uznania. Rozbijamy na cienkie kotlety.
2. Przygotowujemy marynatę: musztardę, miód, posiekany czosnek, ostrą paprykę i szczyptę soli wymieszać.
3. Dokładnie smarujemy schab i wstawiamy do lodówki na pare godzin.
4. Smażymy na oleju po pare minut z każdej strony. 

Moje kotlety podałam z młodymi ziemniaczkami z koperkiem i z mizerią :)


18 komentarzy:

  1. Ja osobiście wole taki schabowy od tego tradycyjnego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbuję koniecznie, bo lubię taką odmianę :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie mało bałaganisz jak gotujesz. Ja wręcz odwrotnie hihi :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie to świetny pomysł, bo nie przepadam za tradycyjnymi schaboszczakami :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ekstra pomysł! u mnie mięso niezbyt często, ale lubię bardzo od czasu do czasu
    Twoje kotlety wyglądają mega smakowicie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki Marta :)
      u mnie tez nie gosci mieso czesto ale czasami musze sie poswiecic dla chlopaka :)

      Usuń
  6. Fajna odmiana, u mnie tradycyjne schabowe w panierce zawsze robi Mąż, ale kiedyś mu zapodam taką odmianę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna propozycja, ja lubię mięsa z sosem, a podane składowe bardzo mi leżą ;) ściskam z daleka!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem zachwycona i mój Ukochany również ;) to danie zagości w naszym menu na stałe ;)
    Smacznego !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie ze przepis przypadł wam do gustu :) Pozdrawiam ciepło Aga! :)

      Usuń
  9. pycha! :) zrobiłam, zjadłam, rodzinka zjadła z apetytem (oraz ryżem, sosem pieczarkowym i surówką z selera), super przepis :) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę że zasmakowało pozdrawiam :)

      Usuń