środa, 25 września 2013

Chocolate chip cookies Nigelli Lawson

Czyli tradycyjne amerykańskie ciastka z kawałkami czekolady. Ciasteczka są chrupiące, a w środku lekko ciągnące, miękksze. Można jeść je jeszcze na ciepło kiedy są mięciutkie, lub po osudzeniu kiedy stwardnieją. Ja uwielbiam te ciepłe, szczególnie z dodatkiem szklanki mleka :) 
Przepis na te cudeńka znalazłam na blogu Cocina de Marta.

Składniki na 18 duuużych ciastek:
300 g mąki pszennej
150 g masła
100 g cukru białego
125 g cukru trzcinowego
1 zimne jajko
1 zimne żółtko
1/2 łyżeczki sody
320 g chipsów czekoladowych/ posiekanej czekolady

1. Masło rozpuszczamy w garnuszku. 
2. Dwa rodzaje cukru mieszamy w misce. Zalewamy lekko przestudzonym masłem. Mieszamy. 
3. Do masy dodajemy ekstrakt waniliowy, jajko i zółtko. Ubijamy mikserem na gładką, puszystą masę ok. 2 minut.
4. Mąkę mieszamy z sodą. Stopniowo dodajemy do masy maślano- jajecznej. Wszystko dokładnie mieszamy.
5. Dodajemy czekoladę.
6. Z ciasteczek rękoma lepimy kulki, lekko rozpłaszczamy. Układamy na papierze do pieczenia w sporych  odstępach- ciasteczka się rozleją. Pieczemy w 170 stopniach prez 15-17 minut. 



20 komentarzy:

  1. Świetne ciacha :] Kto ich nie lubi? Smakują wspaniale, a najlepiej te zrobione samemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak jak raz sie zrobi samemu to te kupne wymiękają ;)

      Usuń
  2. mniammmmm genialne! jak ja kocham wszelkie małe słodkości;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie ciasteczka, bo nie dość, że są pyszne i poprawiają humor, to można je zabrać ze sobą do pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ...są cudowne :)... I ten rozmiar... schrupałabym do kawusi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis super latwy, a ciacha DOSKONALE!! Ja zrobilam czesc z czarna, a czesc z biala czekolada. Mmmmm ;)))

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam takie ciastka! pychota!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha, uwielbiam takie szybkie i smaczne ciacha :))

    OdpowiedzUsuń
  9. u Ciebie jak zwykle same smakołyki!

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja właśnie je zrobiłam i są super! Duuuże i smaczne :) Dzięki!
    Ania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba jedne z najbardziej znanych ciasteczek, które łatwo rozpoznać po nazwie, smaku jak i wyglądzie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobione:) Mimo, iż tylko z gorzką czekoladą (tylko taka była w domu) i mniej przyjemne dla oka (takie placki mi wyszły a nie tak pięknie "popękane" jak u Ciebie) to i tak smakują świetnie;)
    Dzięki za super szybki przepis.
    Sylwia P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze że snakowały, pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Smaczne:) Nawet z gorzką czekoladą - tylko taka była w domu;) Niestety wyszły mniej udane wizualnie, takie placki a nie pięknie popękane ciasteczka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem zachwycona Pani blogiem ! Od razu gdy weszłam na bloga wszystkie przepisy jakich szukałam znalazły się tu ! Jestem wdzięczna że założyła Pani ten blog :) ;) . Mamy taki sam gust :D . Różnych przepisów szukałam w wolnej chwili ale jakoś nic tak mnie nie zachwyciło jak Pani przepisy ! Ładnie podane i wyglądają bardzo smakowicie :) :D Od razu próbuję Pani przepisy !! A zacznę od tych smakowitych ciasteczek następnie robię tartę z leśnymi owocami :3 :D
    Pozdrawiam !! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za tak ciepłe słowa. Pozdrawiam Aga

      Usuń
  15. ciastka prezentują się przepięknie, ale nie wiem czemu w smaku wyszły mi takie jakieś mączne :c

    OdpowiedzUsuń