niedziela, 4 listopada 2012

Szybki stir fry z potatkami!


Prosty, szybki, zdrowy przepis na obiad? Ten właśnie do takich należy. Pierś z kurczaka grillowana razem z kolorowymi paprykami i cebulką, a do tego wszystkiego jeszcze podsmażone lub upieczone ziemniaczki!

Porcja dla dwóch osób:
pdwójna pierś z kurczaka
1/2 papryki zielonej
1/2 papryki czerwonej
1/2 papryki żółtej
1 cebula czerwona lub biała
łyżeczka papryki słodkiej
szczypta chilli
pieprz 
sól
nieduże ziemniaczki

1. Gotujemy ziemniaki w osolonej wodzie, aż będą miękkie lecz nadal jędrne. Wkłądamy do piekarnika i pieczemy przez kolejne 20 minut, lub podsmażamy na łyżce oliwy z oliwek.
2.. Pierś z kurczaka myjemy, oczyszczamy z błonek i kostek. Kroimy w sporą kostkę. Kurczaka wkładamy do miseczki, doprawiamy solą i pieprzem, wlewamy łyżkę oliwy. Odstawiamy do lodówki na pół godziny.
3. Cebulę kroimy w pióra, a papryke w cienkie słupki. Warzywa grillujemy na patelni z łyżką oliwe przez pare minut. Doprawiamy solą, pieprzem, chilli i słodką papryką.
4. Do warzyw dorzucamy kurczaka i smażymy go z każdej strony po 2 minuty.
5. Podajemy z ugotowanymi i podsmażonymi ziemniakami :)





16 komentarzy:

  1. paprykę i cebulę bardzo lubimy ... muszę sobie w końcu kupić taką patelnię
    Twoje danie jak zwykle bardzo apetyczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patelnia się super sprawdza szczególnie do ryb i kurczaka :)

      Usuń
  2. U mnie byłaby inna kolejność dodawania składników na patelnię: najpierw cebula, potem kurczak, a na końcu papryka - ta ostatnia może być jak dla mnie nawet prawie surowa, im bardziej chrupie, tym lepiej. Do przyrządzania dań stir fry lepiej nadaje się wok niż patelnia grillowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się w 100% , cebula musi być lekko miękka a papryka chrupka. I raczej nie jest to danie na szybko, skoro trzeba podgotować ziemniaki a później jeszcze podpiec. Na zdjęciu ziemniaki mają taką ilość soli , że aż oczy bolą:) Sama często robię tego typu dania, ale nie są one ani szybkie ani zdrowe:)
      ps.
      szkoda , że zniknął anonimowy komentator, zawsze chętnie czytałam jego wypowiedzi:)

      Usuń
    2. Ja z kolei lubie mocno zgrillowaną cebulę i paprykę- stąd ta kolejność :)

      Danie na szybko- bo gotowanie mini ziemniaków trwa do 20 minut a ich podsmażenie ok. 5 :), dla mnie obiad poniżej 30 to danie szybkie.

      Co do tego czy jest zdrowe- myśle że moja wersja jest zdrowa, a jesli ktos chce jej lżejszą wersje nie musi podsmażać ziemniaczków :)

      Ps: oj szkoda, też za nim tęsknię <3 ;)

      Usuń
    3. Przeoczyłam Twoją uwagę dotyczącą soli ;) - proponuje dodać do smaku a nie sugerować się zdjęciami, bo ja dużo solę :) w dodatku jest to sól z młynka morska która ma duże drobinki co potęguje jej wygląd na zdjęciach.

      Usuń
    4. Grillowanie a smażenie metodą stir fry to nieco inne techniki - potrawa powinna nosić inną nazwę, np. szybkie danie z grilla.

      Usuń
  3. Zdrowo i smacznie. Bardzo lubię kurczaka w towarzystwie papryczek i cebuli. I te ziemniaki... Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię takie przepisy, proste, zdrowe i smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie prezentują się ziemniaczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrowo, smacznie i prosto? Najlepiej jak się da :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet jeżeli nie podoba mi się samo danie, bo mięso i ziemniaki, a ja nie jadam albo nie lubię, to sam wpis jest naładonwany taką pozytywną energią, że aż miło popatrzeć i poczytać :P

    OdpowiedzUsuń
  8. HAHA, na ostatnim zdjęciu jest sympatyczny kotek- mistrz drugiego planu :D
    A danie dla mnie idealne, to jest mój tryb gotowania w tygodniu, kiedy nie mam czasu, coś wrzucić, coś dodać i podsmażyć. Akurat ja daję najpierw cebulkę, później mięso i na końcu warzywa- no ale co kto lubi ;)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej to mnie te ziemniaczki kuszą :) A co do samego smażenia, to ja zawsze jednak będę za tym, żeby nie smażyć na oliwie tylko na oleju rzepakowym - oliwa znacznie szybciej pod wpływem temperatury traci swoje zdrowotne właściwości.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wreszcie robicie dania z kurczakem.Kucharka blada i wiotka może poprawi się na zimę.
    Kotek w tle już gromadzi zapasy.
    Ciasto i słodkości to chyba robisz dla mena i znajomych !
    Jedz i gotuj .pa,pa
    Krzysiek

    OdpowiedzUsuń
  11. szybkie i smaczne - podoba mi się!:)

    OdpowiedzUsuń