sobota, 3 listopada 2012

Najpyszniejsze pancakes- lekkie jak chmurka!



Te naleśniki naprawdę są najpyszniejsze! Smakuja jak puszek, rozplywają się w ustach. Zdecydowanie smakują najlepiej ze wszystkich wersji pancakesów, które znam. Polecam szczególnie z dużą ilością syropu klonowego ;)


Składniki na 3-4 porcje:
250 g mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
400 ml maślanki
2 jajka
20 g cukru
2 łyzki oleju
+
do podania- orzechy/ syrop klonowy/ golden syrup/ owoce/ dżem

1. Żółtka z cukrem, olejem i maślanką miksujemy chwilę na gładką masę. 
2. Do gładkiej masy stopniowo dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia cały czas miksując.
3. Białka ubijamy na sztywno. Dodajemy je do masy i deliaktnie mieszamy.
4. Smażymy na patelni, bez tłuszczu na złoty kolor. (Masa bardzo ładnie nakłada się na patelnie łyżką i powstają okrąglutkie naleśniki.) 







37 komentarzy:

  1. U nas jutro też placuszki :) Trochę inne ale wydaje nam się że równie pyszne :) Przepis już jutro o 12:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) W takim razie czekam :) Nowe przepisy na placuszki zawsze mile widziane ;)

      Usuń
  2. mniam ,jak to smakowicie wyglada ,uwielbiam takie placuszki <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Och, wyglądają idealnie! I te dodatki... Mam ochotę polecieć do sklepu po syrop klonowy - teraz! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj syrop klonowy jest pyszny a ja dorwałam nawet wersje light na allegro ;)

      Usuń
  4. Rzeczywiście wyglądają na baaaardzo puszyste :) Taki stosik to idealne śniadanie! I zazdroszczę słońca za oknem, u mnie same chmury :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są mega puszyste :) Taki stosik dodaje od razu duzo energii! :)u nas dzisiaj znowu jest słonecznie :)

      Usuń
  5. Przepis dodaję do ulubionych i czekam na okazję do jego wykorzystania :) Uwielbiam pancakes, ale mało kiedy mam czas, żeby je przygotować. Musze wziąć się w garść i nadrobić zaległości, w końcu czas, to marna wymówka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo Ci polecam ten przepis- zrobienie ich nie zajmuje wiecej niz 10 minut, a efekt swietny :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. ten rozpływający się syrop klonowy.. <3

    OdpowiedzUsuń
  7. W nocy, gdy wstawiałam post zauważyłam Twoje pancakes postanowiłam, że je zrobię na sobotnie śniadanko, bo i tak w sobotę zawsze! są pancakes, racuchy lub naleśniki na śniadanie :)
    Podobne wychodzą z dodatkiem jogurtu naturalnego :)
    Wyszły pyszne, zrobiłam do nich pewną pomarańczowo-bananowo-miodową miksturę, ale po nią zapraszam do mnie :)
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglądają cudownie, świetny sposob na sos na pewno wypróbuję!
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. i można poczuć się jak w niebie .. ! :)) PYCHA!

    OdpowiedzUsuń
  9. Och mega pancakes! ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne! Szkoda, że jutro czas tylko na szybkie sniadanie, bo chętnie bym takie schrupała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Mozesz przygotowac masę wieczorem, wstawic do lodowki i rano tylko usmazyc te pysznosci- czesto tak robię więc polecam! :)

      Usuń
  11. Ale cudowne! Kurcze! Nie mogę się napatrzeć. Ale mi ochoty narobiłaś na placuszki. I jeszcze takie piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      W takim razie koniecznie musisz je zrobić, polecam nie tylko na śniadanie ;) na kolacje smakują równie dobrze

      Usuń
  12. to jakaś telepatia:) u mnie były dzisiaj na śniadanie:) trochę inny przepis ale w połączeniu z syropem klonowym smakowały cudownie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cóż telepatia się zdarza szczególnie kulinarna! odkąd zobaczyłam Twój krem śliwkowo- czekoladowy syrop klonowy mnie mniej cieszy na naleśnikach! :)

      Usuń
  13. Chciałabym spróbować tej chmurki'
    Lubię żółty miód

    OdpowiedzUsuń
  14. Syropu klonowego nie posiadam, ale myślę, że z miodem także by się sprawdziły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj z pewnością, a do tego jeszcze jakieś kwaśne owoce, mniam! :)

      Usuń
  15. Wersji z maślanką u mnie jeszcze nie było, przy okazji będę musiała takich spróbować. Dodaje do mojej listy 'do zrobienia'.

    OdpowiedzUsuń
  16. aaale złociste! piękne i puszyte

    OdpowiedzUsuń