piątek, 23 listopada 2012

Batony z malinami i cytryną.


Ostatnio wiele dynamicznych zmian w moim życiu. Mnóstwo stresu i emocji. Dlatego żeby umilić sobie ten czas upiekłam batoniki śniadaniowe z malinami, startą skórką z cytryny i cynamonem. Sam zapach pieczonego ciasta już poprawia mi nastrój. Batony są chrupnie, a maliny ze skórką cytryny i cynamonem rozpływają się w ustach. 

Spód i kruszonka:
150 g mąki pszennej
150 g płatków owsianych
100 g cukru brązowego
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki cynamonu
100 g masła
1. Wszystkie składniki poza masłem umieszczamy w miseczce i mieszamy.
2. Dodajemy posiekane zimne masło i wyrabiamy sypką kruszonkę.

Nadzienie:
250 g malin (użyłam mrożonych)
skórka z jednej cytryny
sok z jednej cytryny
pół łyżeczki cynamonu
łyżka mąki
50 g cukru brązowego
łyżka mąki
1. Wszystkie składniki mieszamy w miseczce.

Wykonanie batoników:
1. Wykładamy 2/3 kruszonki na spód. Ugniatamy. Pieczemy przez 15 minut w 180 stopniach.
2. Na wystudzony spód układamy malinowe nadzienie. Posypujemy kruszonką z wierzchu. Pieczemy przez 30-40 minut w 180 stopniach.






16 komentarzy:

  1. batoniki śniadaniowe pewnie upiekę, mamy cały zamrażalnik malin
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne , idealne na śniadanie ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj ostatnio już kusiłaś podobnymi batonikami. W końcu będę musiała się skusić ;>

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak proste, tak smaczne. Muszę zrobić zapasy malin w zamrażarce.

    OdpowiedzUsuń
  5. ale macie czyściutko w kuchni ;) takie batoniki na stres w sam raz :) w każdym razie mam nadzieję, że jakoś uporasz się ze stresem i przetrwasz te zmiany !

    OdpowiedzUsuń
  6. ale zbieg okoliczności, u mnie dzisiaj też batoniki, ale w wersji z masłem orzechowym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oo super, idealne na drugie śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. jaka Ty jesteś chudziutka! : ) fajne batoniki, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie cudowne! Zjadłabym z pięć takich :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale ty jak zwykle i tak na pieczenie czas znajdziesz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. obłędnie wyglądają:) wsunęłabym wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
  12. pycha!!! Spróbuję zrobić takie w domu:)

    http://cocorellu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki baton może zdziałać cuda :)

    OdpowiedzUsuń