wtorek, 6 listopada 2012

Smakowity prezent?- z pistacjami i białą czekoladą :)


Uwielbiam pistacje i uwielbiam białą czekoladę. A te ciasteczka właśnie łączą w sobie idealnie słony smak pistacji z białą czekoladą. Mi najbardziej smakują jeszcze na ciepło, obowiązkowo ze szklanką mleka. To kolejny wspaniały przepis Sigrid Verbert ze "Smakowitych prezentów".

110 g masła w temperaturze pokojwej
200 g cukru trzcinowego
100 g posiekanej białej czekolady
60 g posiekanych pistacji (robiłam też wersje z migdałami i jest również pyszna)
1 jajko
1/2 łyżeczki proszu do pieczenia
220 g przesianej mąki

1. Masło ucieramy z cukrem. Dodajemy jajko i ucieramy. 
2. Dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Mieszamy do połączenia się masy.
3. Dodajemy pistacje i czekoladę.
4. Z masy formujemy kuleczki wielkości orzecha wloskiego, które układamy na papierze do pieczenia.
5. Ciasteczka pieczemy w 150 stopniach przez 20 minut. 






35 komentarzy:

  1. pistacje również uwielbiam, podziwiam za codzienne wpisy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;) To z łakomstwa te codzienne wpisy mam pretekst żeby codziennie zjeść coś pysznego :P

      Usuń
  2. Mmm, pistacje to moje ulubione orzechy! Tak bardzo lubię je same, że chyba trudno byłoby mi je wykorzystać do jakiegoś przepisu. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda mi też trudno było się przełamać, i tyle łuskania :) ale warto :)

      Usuń
  3. Takich jeszcze nie jadłam. Sprezentujesz mi jedno? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm, nie próbowałam jeszcze takiego połączenia :) A może być całkiem niezłe, zwłaszcza, że również uwielbiam białą czekoladę i pistacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam bo połączenie jest super :)

      Usuń
  5. Mam je zaznaczone w książce :) Mam nadzieję, że zrobię niebawem. Wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmm chyba skuszę się na takie ciasteczka, tylko białą czekoladę zamienię na moją ulubioną gorzką... proste pyszności, to najwspanialsze przepisy i prezenty :D Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, czekolada gorzka też będzie super pasowała :) Też planuję je zrobić w takiej wersji! Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. już widać że pyszności:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Czemu na każdym zdjęciu zawsze widać twoje kości, żyły i generalnie pozujesz na taka anorektycznie chuda? I nie jest to złośliwe pytanie złośliwego anonima.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra anonimku odkryłeś moje ukryte intencje, całymi dniami zastanawiam się co by tu zrobić aby uwidocznić moje ANOREKTYCZNE żyły i kości :D haha

      PS: polecam zbilansowaną dietę i trochę ruchu :)

      Usuń
  9. hehe zakompleksiony anonymous znowu w akcji ! to jest blog kulinarny a nie blog o modzie czy jak to wygląda. jak widać zazdrość zżera co niektórych patrząc na twoją figurę i urodę. super przepisy i zdjęcia ! tak trzymać !
    PZDR!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;)
      Każdy wyrzuca swoje frustracje tak jak potrafi :)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Zaczynam się nudzić. "Pozujesz na anorektycznie chudą". Czyli w zasadzie wyglądasz normalnie, ale tak eksponujesz te kości i żyły (sic!), że wyglądasz na anorektyczkę! :D
      Och, ile niektórzy by dali za taką szybką metamorfozę. Poćwiczę dzisiaj do lustra.
      Buziaki ;)

      Usuń
  10. pistacje tak uwielbiam, że ilekroć kupuję je z zamiarem użycia ich do jakiegoś konkretniejszego dania, to kończą wyjedzone same bądź zapite piwem ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. z takiej słodkości to każdy się ucieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj, bardzo smakowity prezent! Ja poproszę:)
    Częstuję się i pozdrawiam! Pysznie u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu dziękuję- chętnie bym sie podzieliła :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo cieplutko dziękuję za dodanie do obserwowanych :) jest mi baaaardzo miło :)

    PS wysyłam wirtualną babeczkę monte! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemnosc po mojej stronie- takie cudowności robisz :)
      A babeczka monte by się przydała! :)

      Usuń
  15. Uwielbiam ciasteczka domowej roboty, choć nie zawsze chce mi się je robić:-). Twoje wygladają pysznie i sądząc po składzie, smakować również musiały wybornie..

    OdpowiedzUsuń
  16. wyglądają smakowicie! też uwielbiam pistacje i białą czekoladę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. moje ulubione orzechy :) mniam mniam :)
    pysznie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszny prezent, może ktoś mnie takimi obdaruje?

    OdpowiedzUsuń
  19. Widzę, że i Ty rozkochałaś się w prostych i szybkich przepisach Sigrid :) Ja dziś robiłam herbatniki z migdałami, trochę się zaplatałam w przepisie, a i tak wyszły pyszne! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń