sobota, 10 listopada 2012

Najprostsza i najpyszniejsza pizza!

To definitywnie moje ulubione ciasto na pizze. Jest proste, szybko rośnie i zdecydowanie smakuje najlepiej! Prawdę mówiąc do tego przepisu zabieram się już od tygodni, bo nie skłamię mówiąc że jem tę pizze co drugi dzień! To najczęstsza kolacja w moim domu ;) 
Porcja na jedną pizze:
150 g mąki (połowe często zastępuję pełnoziarnistą)
szczypta soli
10 g drożdży świeżych (możemy zrobić roztwór i jakkolwiek kontrowersyjnie to brzmi ja go nie robię tylko wkruszam drożdże do mąki a pizza wychodzi cudowna- spróbujcie :) )
łyżka oliwy z oliwek
1/3 szklanki mleka zmieszanego z ciepłą wodą

1. Makę i sól przesiewamy do miski. Dodajemy do niej drożdze i oliwę z oliwem. Po czym dodajemy stopniowo mleko z wodą. Wyrabiamy przez chwilę na elastyczne ciasto.
2. Odstawiamy do podwojenia objętości w ciepłe miejsce.
3. Rozwałkowujemy na cienki placek, smaruemy sosem, nakładamy składniki i pieczemy w temperaturze 200 stopni przez ok. 10 minut.
Mój ulubiony sos:
pół puszki pomidorów  lub 2 świeże pomidory
łyżeczka cukru
łyżeczka oregano
sól
(Wszystko miksujemy razem w blenderze. ;) )
Składniki na mojej dzisiejszej pizzy:
kulka mozarelli light
40 g salami 
5 pomidorow suszonych
pare listków szpinaku
30 g startego lazura błękitnego






36 komentarzy:

  1. pizzę uwielbiamy, dla moich szkrabów to najwspanialszy obiad, Twoja wygląda bardzo apetycznie :)
    jakie promienne to pierwsze zdjęcie :)
    właśnie słuchamy
    http://www.youtube.com/watch?v=2-8n6rTH6Ns

    OdpowiedzUsuń
  2. Uuuu, to dobrze słuchacie Marto :) Mam nadzieję, że macie pod to jeszcze zacną butelczynę wina:) U nas właśnie butelka powoli się opróżnia z zacnym serem na ząb:) Mus promienne zdjęcie, przecież życie jest piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie otwieramy drugą :) życie jest rzeczywiście piękne, szczególnie w piątkowy wieczór ... ciepłe pozdrowienia

      Usuń
    2. pozdrawiamy ciepło ! :)

      Usuń
  3. Z mąką pełnoziarnistą nie piekłam jeszcze pizzy, muszę koniecznie wypróować, bo zabieram się za to od dłuższego już czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często wykorzystujemy do pizzy mąkę pełnoziarnistą Agato i przy użyciu 50/50 pizza wychodzi świetnie. Jest bardzo smaczna, aczkolwiek ciasto ma nieco inny smak wtedy - przyzwyczajonym do wynalazków z Pizza Hut może nie podejść w pełni - aczkolwiek w naszej opinii jest bardzo smaczna <3

      Usuń
  4. Lubię mieszać mąki w cieście na pizzę i eksperymentować z różnymi na nią przepisami. Twój więc zachowuję, skoro doskonały:-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie bo już z wielu przepisow pizze robilam i okazuje sie ze najprostsszy moze sie okazac najlepszym :)

      Usuń
  5. Mmmmm ,pyszota! Świetnie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mi narobiłaś ochoty na pizzę! Już wiem co będzie jutro na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba warto zaznaczyć, o jakie drożdże chodzi (pewnie o suszone?)
    Pizza jest dobra na wszelkie zło świata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za uwage :) tak to jest jak sie czlowiek spieszy ;)
      to prawda pizza jest dobrana wszystko :)

      Usuń
  8. Danie pyszne, chociaż...Nie jadłam jeszcze pizzy z serem pleśniowym. Trzeba to zmienić.
    Bezbłędny uśmiech :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Koniecznie spróbuj bo jest przepyszna szczególnie w połączeniu z suszonymi pomidorami :)

      Usuń
  9. Jak dla mnie smaczny pomysł na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. faktycznie lubisz cienkie ciasto. :) ja zawsze robię drożdżowy zaczyn bo uwielbiam zapach drożdży w domu. wydaje mi się, że wrzucone bezpośrednio do mąki takiego aromatu by nie dały. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczywiscie jeśli lubicz zapach drożdży to zaczyn to lepsze rozwiązanie :)
      oj ciasto lubie cieniutkie :) choć zdarza się że robię naprawdę grubą pizzę :)

      Usuń
  11. Też bardzo lubię taką na cienkim cieście, to faktycznie bardzo klasyczny i smaczny przepis. A co najważniejsze: niesamowicie prosty :))

    Serdecznie pozdrawiam,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepysznie wygląda ,uwielbiam taką na cienkim cieście :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki :) jedynym minusem cienkiego ciasta jest to że trzeba zrobić więcej pizzy ;)

      Usuń
  13. wczoraj bylam w sopockim da grasso, jadłam tam chyba najlepszą pizzę ever... jedyna wada? zrobiła się strasznie szybko zimna, nie mam pojęcia dlaczego. Wciąż szukam przepisu na idealne ciasto domowe, może właśnie je znalazłam? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola, spróbuj koniecznie bo ja też szukałam bardzo długo przepisy idealnego- ten jak dla mnie taki jest :) a do tego jest bajecznie prosty

      Usuń
  14. to zdecydowanie również i moja numer jeden propozycja kolacyjna:)
    nie ma jak dobra pizza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dokładnie tym bardziej że dodatkami można tak grać że się nie znudzi! :)

      Usuń
  15. Pyszne, pyszne, pyszne! Pizza na cienkim cieście to najlepsza opcja na świecie :) U nas też często pojawia się na stole i strasznie szybko znika...

    OdpowiedzUsuń
  16. nie ma to jak domowa pizza! pycha :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nieskromnie powiem że zupełnie nie smakują mi już te kupne :)

      Usuń
  17. Omm pizza <3 Ja jutro robię... 7 dużych pizz. Albo więcej...

    Idealnie cienka : )

    A ja nigdy nie dodaję mleka do ciasto, nigdy : )

    OdpowiedzUsuń
  18. ciekawe z tymi drożdżami, ja bardzo lubię z mąki pełnoziarnistej, w moim mniemaniu taka pizza jest nawet lepsza :) a dodatki (oprócz salami ;)) są idealnie dobrane jak dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam :) i też zawsze robię na cienkim drożdżowym cieście... przepysznie wygląda! i te zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  20. dawaj kawałka! :D

    chyba Ci ukradnę ten przepisior! <3

    OdpowiedzUsuń