wtorek, 18 grudnia 2012

Moja wersja snickersa.


Umówmy się, nie jest to ciasto które grzeszy urodą ;) ale smak rekompensuje wszystko. Dwa kruche blaty przełożone karmelem i orzechami laskowymi,, a do tego jeszcze czekolada... 

Ciasto kruche:
400 g mąki pszennej
4 żółtka
3 łyżki śmietanki 30 % 
szczypta soli
200 g masła
1. Z podanych składników wyrabiamy ciasto. Dzielimy je na dwie równe części i wylepiamy nim dwie tortownice ok. 24 cm. 
2. Pieczemy przez 30 minut w 180 stopniach. 

Przełożenie:
puszka mleka skondensowanego ugotowanego lub kupiony gotowy karmel
200 g orzechów laskowych
200 g mlecznej czekolady
50 g gorzkiej czekolady

Wykonanie ciasta:
1. Układamy pierwszy przestudzony blat. Nakładamy masę toffi pomieszaną z orzechami. 
2. Na górę  nakładamy drugi blat, na który wylewamy czekoladę rozpuszczoną w kąpieli wodnej.
Ciasto przechowujemy w lodówce. Praktycznie już po 2 h nadaje się do jedzenia. 







31 komentarzy:

  1. Prawdziwe pyszności! A uroda to nie wszystko - dotyczy i ludzi i ciast:-))

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie się podoba! "Snickers wymięka" też był fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bo ja wiem czy urodą nie grzeszy, jak dla mnie wygląda extra! zresztą co tam wygląd .... z orzechami laskowymi musi smakować bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. według mnie wygląda extra:) i aż boję się myśleć jak może smakować achhhhh nie wiem jak ja zniosę ten dzień bez takiego ciacha!:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w tym roku Snikers zagości na święta. Orzechy wyłuskane. Puszka z krówką w lodówce czeka. No to do dzieła.

      Usuń
  6. ale Ci fajny wyszedł:) musi być smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. też nastawiałam się na własną wersję ale na planach się skończyło niestety ;P słodkie kruche ciasto, kajmak, orzechy... aż mam ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada lepiej niz orginal!.. tzn batoniki :D
    I te orzechy........ kusisz niesamowicie :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Snickers nigdy mnie nie porwał. Ale "snickers spread" zawładnął moją duszą, kiedyś podejmę próbę odtworzenia.
    Wprosiłabym się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie! Nominowałam twojego bloga do Liebster Blog Award. Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Według mnie wygląda fajnie - szczególnie te całe orzechy ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda straaaasznie smakowicie ;o

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj słodziutki ten snickers, słodziutki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmmmm... pycha! Moja ciocia często robi dlatego bywam u nich wtedy często. C: Ja sama nigdy nie robiła. Ale może kiedyś spróbuję. Obserwuję. Zapraszam do mnie.
    http://especialbloggerlena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. jestem za twoją wersją i zapisuję do notatnika ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. WOW! Jak dużo orzeszków, zjadłabym... :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Gdzie się podziewasz? :<

    OdpowiedzUsuń
  18. z niecierpliwością czekam na kolejne przepisy. Zrobiłam już pyszne 2 (zachwyciłam mamę) i czekam na więcej inspiracji! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. wróć! brakuje twoich postów :(

    OdpowiedzUsuń
  20. Muuusi byś pyszny :) Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda super ! Uwielbiam desery z dużą ilością orzeszków :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnie wygląda. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak ciasto ma orzechy i karmel to jest wyśmienite :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Gdzie znikneliście? :( Uwielbiam Waszego bloga, czekam na powrót z niecierpliwością! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ojejku.. weszłam po raz pierwszy na ten blog i wywołał on we mnie tek ciepłe uczucia^^ Przeleciałam już kilka stron oglądając nie przepisy, lecz pani zdjęcia ;) A przepisy także świetne!

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepyszne ciacho, śliczne zdjęcia i super blog :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Aż ślinka cieknie, takie pyszności! :D

    OdpowiedzUsuń